Regulamin
1. Przedmiot zamówienia
- Analiza GIS (dalej jako Analiza GIS/ Raport GIS) to narzędzie oparte na danych pochodzących z Rejestru Produktów Objętych Powiadomieniem o Pierwszym Wprowadzeniu do Obrotu, które umożliwia przyspieszenie i ułatwienie pracy związanej z analizą danych dostępnych w rejestrze, wyciąganie wniosków na poziomie strategicznym, taktycznym oraz dostarczenie syntetycznej wiedzy w zakresie intencji podmiotów do wprowadzenia na rynek suplementów diety i żywności wzbogacanej. Wykonawca świadczy Zamawiającemu usługi przetwarzania, przechowywania i analizy danych oraz dostępu do wyników Analizy GIS, które stanowią bazę danych w rozumieniu ustawy o ochronie baz danych z 27.7.2001 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 128 poz. 1402), niezależnie od ochrony przysługującej na podstawie innych przepisów (dalej jako Dane). Dane są opracowywane w cyklach miesięcznych. Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z usług na podstawie zawartego Zamówienia. Zamówienie zawierane jest na czas określony równy przyznanemu okresowi dostępu.
- Zamawiający jest świadomy, że Dane są przez Wykonawcę importowane z zewnętrznej bazy danych (z Rejestru Produktów Objętych Powiadomieniem o Pierwszym Wprowadzeniu Do Obrotu). Wykonawca nie odpowiada za poprawność oraz kompletność Danych.
- Raporty GIS udostępniane są z wykorzystaniem narzędzia Business Intelligence, którego dostawcą jest Qlik Sense. Aby móc korzystać z Raportów GIS, należy posiadać konto indywidualnego użytkownika (dalej jako „Dostęp”).
- Dostępy – nadawane przez Wykonawcę – są konfigurowane na dane użytkowników (trzy adresy e-mail) wskazane przez Zamawiającego. Zamawiający jest odpowiedzialny za uprzednie przekazanie im obowiązujących zasad korzystania z usług oraz spełnienia w imieniu Wykonawcy obowiązku informacyjnego w zakresie przetwarzania danych osobowych. Zamawiający jest zobowiązany do wykazania spełnienia tego obowiązku na każde żądanie wykonawcy. Wzór klauzuli informacyjnej stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku przez Zamawiającego, odpowiedzialność z tytułu niedopełnienia obowiązku informacyjnego przez Wykonawcę ponosi Zamawiający.
- Wykonawca bezpośrednio w związku z realizacją Umowy i potrzebą udostępnienia Danych Zamawiającemu w trakcie trwania Umowy i świadczenia na jej podstawie usług, udziela niewyłącznej, odpłatnej, nieograniczonej terytorialnie, nieprzenoszalnej licencji na korzystanie z Danych („Zasady korzystania z Danych”) poprzez: (a) dostęp do Danych, ich analizę, przetwarzanie oraz realizację wszelkich operacji na Danych możliwych przy wykorzystaniu interfejsu Qlik Sense, wyłącznie na użytek wewnętrzny Zamawiającego (b) pobieranie i zapisywanie Danych, przy wykorzystaniu funkcjonalności interfejsu Qlik Sense, w pamięci komputera, innego urządzenia lub na dowolnym nośniku cyfrowym, wyłącznie na użytek wewnętrzny Zamawiającego.
- Wykonawca nie udziela zgody na rozpowszechnianie całości lub części Danych z wykorzystaniem elementów interface Qlik Sense.
- Dzielenie się Dostępami z osobami nieuprawnionymi jest zabronione.
- Zamawiający ma świadomość, że elementy graficzne, w tym szata graficzna interfejsu Qlik Sense jest chroniona.
- Zamawiający będzie korzystać z Danych zgodnie z zasadami korzystania z Danych opisanymi w Regulaminie.
2. Wynagrodzenie
- Wynagrodzenie w kwocie brutto zostanie wpłacone na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze VAT w terminie 3 (słownie: trzech) dni od daty wystawienia faktury VAT z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności. Datą dokonania zapłaty jest data wpłynięcia należności na rachunek bankowy Wykonawcy.
- Zamawiający wyraża zgodę na wystawienie faktur w formie elektronicznej bez podpisu wystawcy i przekazywanie ich na adres e-mail Zamawiającego.
3. Wsparcie techniczne
- Wykonawca zobowiązuje się dochować należytej staranności w zakresie dostępności i wydajności usługi.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo wykonywania niezbędnych prac związanych z utrzymaniem i aktualizacją usługi, które w szczególnych przypadkach mogą skutkować czasową niedostępnością Raportów GIS. Prace planowe będą w miarę możliwości wykonywane poza godzinami pracy. O pracach planowych, które muszą być wykonane w godzinach pracy Wykonawca poinformuje co najmniej 24 godziny przed ich wykonaniem.
- W przypadku wystąpienia awarii skutkującej ograniczeniem lub brakiem dostępu do Raportów GIS Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie podjąć prace mające na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności rozwiązania.
- Dla korzystania z Raportów GIS niezbędny jest stały dostęp do sieci Internet.
- Wykonawca zapewnia wsparcie techniczne w czasie trwania Zamówienia. Wsparcie uzyskać można wysyłając wiadomość e-mail na adres [email protected].
- Wsparcie obejmuje działania Wykonawcy mające na celu zapobieganie i usuwanie ewentualnych awarii.
4. Odpowiedzialność stron
- Wykonawca nie odpowiada za:
– jakość oraz niezawodność łącza internetowego wykorzystanego przez Zamawiającego do korzystania z Raportów GIS,
– zakłócenia lub błędy w Raportach GIS, w szczególności spowodowane nieprawidłowym korzystaniem z Interfejsu przez Zamawiającego lub niezastosowanie się do wymagań technicznych,
– ujawnianie utratę lub zmianę Danych, do której doszło wskutek działania osób trzecich;
– prawne, finansowe lub jakiekolwiek inne konsekwencje wykorzystania przez Zamawiającego Danych oraz za jakiekolwiek szkody lub straty poniesione przez Zamawiającego lub osoby trzecie, związane w jakikolwiek sposób z wykorzystaniem Danych, w tym w celu podjęcia decyzji w indywidualnej sprawie. Zamawiający korzysta z Raportu GIS na własne ryzyko,
– inne zdarzenia wpływające na świadczenie usług, spowodowane działaniem lub zaniechaniem Zamawiającego lub osób trzecich. - Odpowiedzialność Wykonawcy oraz wszystkich podwykonawców Wykonawcy obejmuje wyłącznie wypadki zaistniałe z powodu winy umyślnej lub rażącego zaniedbania, przy czym odpowiedzialność za utracone korzyści zostaje wyłączona.
- Zamawiający jest świadomy, że Analiza GIS nie stanowi żadnej formy porady ani rekomendacji.
- Zamawiający jest uprawniony do korzystania z usług Wykonawcy zgodnie z ich przeznaczeniem, w granicach prawa i przyzwoitości publicznej oraz z poszanowaniem praw i własności innych osób.
- Wykonawca może w trybie natychmiastowym zablokować dostęp do Raportu GIS i innych usług świadczonych Zamawiającemu w przypadku gdy Zamawiający narusza postanowienia ust. 4 powyżej lub jeżeli opóźnia się w płatności wynagrodzenia.
- Strona nie zostanie uznana winną naruszenia swoich obowiązków jeśli ich wypełnienie uniemożliwiła siła wyższa (zdarzenie niezależne od Strony, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i zapobieżenia, które wystąpiło po dniu wejścia w życie Zamówienia), której skutkom przy dołożeniu należytej staranności nie można było zapobiec. Strona umowy musi niezwłocznie poinformować drugą stronę o zaistniałej sytuacji.
- Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za działania użytkowników korzystających z dostępów przypisanych Zamawiającemu do Raportów GIS.
5. Reklamacje
- Zamawiający ma możliwość wniesienia reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez Wykonawcę. Reklamację należy przesłać na adres e-mail Wykonawcy: [email protected]
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 30 dni od daty ich otrzymania. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest drogą elektroniczną na adres podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
6. Postanowienia końcowe
- Wykonawca może przenieść prawa lub obowiązki wynikające z zamówienia na inny podmiot a Zamawiający wyraża na to zgodę.
- Wykonawca może wykorzystywać firmę Zamawiającego oraz jego logotyp (w tym zastrzeżony znak towarowy) w prezentacjach sprzedażowych, materiałach reklamowych i marketingowych, podczas prezentowania zestawień klientów Wykonawcy oraz na stronie internetowej Wykonawcy i jej zagranicznych odpowiednikach a także na dedykowanych stronach internetowych dotyczących produktów i usług Wykonawcy.
- Wszelkie spory mogące wynikać z tytułu realizacji Zamówienia rozstrzygane będą przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Wykonawcy.
- Jeżeli jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu jest nieważne lub nieskuteczne, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień. Nieważne lub nieskuteczne postanowienia zostaną zastąpione postanowieniami, które w największym stopniu odpowiadają celowi biznesowemu i charakterowi relacji między Wykonawcą a Zamawiającym.
- Wykonawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie stanowi zmiany Zamówienia i nie wymaga aneksowania. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Wykonawcę, nie krótszym niż 14 dni od poinformowania Zamawiającego o zmianach. Zamawiający, który nie wyraża zgody na zmiany w Regulaminie, jest uprawniony do rozwiązania Zamówienia w terminie 14 dni od dnia poinformowania go przez Wykonawcę o zmianie Regulaminu ze skutkiem w dniu upływu obowiązywania zmienianej treści Regulaminu. Oświadczenie o rozwiązaniu Zamówienia z powodu zmian w Regulaminie Zamawiający przesyła na adres [email protected]
7. Klauzula informacyjna
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) („RODO”) przekazujemy poniżej informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych Zamawiającego oraz danych o których mowa w punkcie 1.4 (dalej jako „Dane osobowe”).
1. Kto jest Administratorem Danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest MAK sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku (15-540), ul. Żurawia 71, KRS: 0000879722 („Spółka”). Kontakt ze Spółką jest możliwy pod adresem: [email protected] Administrator uzyskał Dane osobowe od Zamawiającego lub podmiotu, na którego rzecz osoby których Dane osobwe dotyczą wykonują swoje usługi – w wykonywaniu przez ten podmiot umowy zawartej z Administratorem.
2. Jaki jest cel i podstawa przetwarzania danych osobowych?
Dane będą̨ przetwarzane w celu nadania dostępów do korzystania z Analiz na podstawie umowy łączącej Administratora i Zamawiającego. Dane te są wykorzystywane na podstawie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Czas przetwarzania danych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez czas trwania zawartej umowy (lub krócej np. w wyniku zmiany osoby, której udzielany jest dostęp przez Zamawiającego). Możliwe jest również przetwarzanie danych po terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, przez czas niezbędny do zabezpieczenia i ochrony roszczeń przez Administratora.
4. Odbiorcy Danych osobowych.
Dane osobowe mogą być przekazywane w celu i zakresie niezbędnym do zrealizowania nadania dostępu, o którym mowa w pkt. 2 powyżej podmiotom dostarczającym rozwiązania teleinformatyczne do Spółki, podmiotom świadczącym usługi doradcze i prawne, jak również podmiotom świadczącym usługi spedycyjne, pocztowe lub kurierskie i uprawnionym organom państwowym (jeśli ma to zastosowanie).
5. Przekazywanie danych Poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
Dane osobowe nie będą przekazywane przez spółkę do przetwarzania poza EOG.
6. Uprawnienia podmiotu danych
W związku z przetwarzaniem Danych osobowych, w granicach i na zasadach wskazanych w przepisach prawa, w tym w szczególności w RODO, przysługuje prawo do żądania dostępu do danych, ich sprostowania, czyli poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przeniesienia danych i do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie. Dane osobowe nie są wykorzystywane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
7. Prawo do skargi
W związku z przetwarzaniem Danych osobowych przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).